تاثیرات بناهای تاریخی بر اجاره آپارتمان مبله در تهران - قسمت دوم

پنجشنبه 20 مهر 1396
23:08
نظام مبله

با سلام خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی وب سایت نظام مبله. امروز نیز همچون روزهای گذشته در خدمت شما عزیزان هستیم با یکی دیگر از سلسله مطالب اجاره آپارتمان مبله در تهران. همانطور که در قسمت گذشته مشاهده کردید، مبحث جدیدی پیرامون بناهای تاریخی شهر تهران را با معرفی بر شهیاد ( آزادی کنونی ) آغاز کردیم و قصد داریم تا بصورت تک به نک و در یک سلسله پست هایی تمامی این بناها را برای علاقه مندان به تاریخچه شهر تهران بررسی کرده و سپس تاثیر آن ها را بر اجاره آپارتمان مبله در تهران بررسی نماییم. همانند گذشته از شما دعوت به عمل می آوریم ما را تا انتها همراهی نمایید. در این قسمت قصد داریم تا یکی دیگر از بناهای اصیل و زیبای تهران یعنی سردر باغ ملی را بررسی نماییم. سر در باغ ملی یکی از بناهای اصیل و زیبا و بر جای مانده از دوره ی قاجاریه میباشد. امروزه این سردر به یکی از نمادهای شهر تهران بدل گشته است که هر ساله توریست های زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جلب مینماید. این بنا در سالهای 1301 تا 1304 توسط شخصی به نام جعفرخان کاشانی بازسازی شد و به شکل امروزی خود درآمد. از نظر موقعیت جغرافیایی قرارگیری این بنا در میدان امام خمینی تهران و در ضلع شرقی وزارت امور خارجه قرار گرفته است که در منطقه 12 شهرداری تهران میباشد. پیش از بنای برج آزادی این دروازه نماد اصلی شهر تهران محسوب میشده است. همانطور که گفته شد این سردر متعلق به دوران قاجاریه میباشد که در سالهای 1301 تا 1304 به دستور مستقیم رضا شاه پهلوی و توسط جعفر خان کاشانی و با کمک آلمانها پیش از شروع جنگ جهانی دوم بازسازی شد و پس از آن نوبت به ساخت ساختمان های و آپارتمان مبله مجاور آن رسید که آنها نیز توسط خود جعفر کاشانی بنا شد. بسیاری از آن بنا ها امروزه نیز بکار گرفته میشوند مانند بنای ساختمان وزارت امور خارجه و آپارتمانهای مبله بنا شده در اطراف آن که زمانی در میان باغ قرار داشت امروزه بعنوان اجاره آپارتمان مبله در تهران استفاده میشوند. این سردر دارای یک گذرگاه بزرگ در وسط و دو پیاده راه در اطراف آن میباشد. در نمای خارجی این برج زیبا اشعاری از ندیم الملک، نقوش زیبای کاشی کاری شده از نقش دوشیر که تاجی در میان آنها قرار گرفته است، نقوش شیر و خورشید، تیربار و گلوله های توپ که نمادی از قدرت شاهنشاه بود به چشم میخورد. نمای داخلی این برج زیبا شامل صحنه ای از کودتای 1299 تهران میباشد ( در این کودتا تعداد زیادی آپارتمان مبله در تهران ویران گشت و بسیاری بی خانمان شدند )، نگاره ای از شمایل تمام قد سربازان قزاق به همراه مسلسل و شمایلی از فرشته ی پیروزی نیز در میان این نقوش داخلی خودنمایی میکند. تمامی گذرگاه های ورودی و خروجی که شامل 3 درب اصلی است، دارای درب های از جنس چدن میباشد که تمامی آنها توسط استاد اسماعیل کرمانی ساخته و کندکاری شده اند. گفتنی است که این اثر در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال 1376 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر بخواهیم در نظر ساخت و معماری این بنا را بررسی نماییم، طراح اصلی این سردر جعفرخان معمار کاشانی است. البته گفتنی است که در ساخت این بنا معماران دیگری نیز با وی همکاری داشته اند از جمله استاد اسماعیلی و استاد مقدم که در بخش کاشی کاری با استاد کاشانی همکاری داشته اند. ساخت این دروازه که در معماری و ساخت و همچنین کاشی کاری میتوان از آن به عنوان یک شاهکار هنری نام برد در آن دوران سبب رشد اجاره آپارتمان مبله در تهران بویژه در اطراف باغ ملی شد. این بنا آمیزه ای از معماری ایرانی و اروپایی است. بویژه در بخش کاشی کاری که برگرفته از کاشی کاری اصیل اروپایی است. در بخش بالایی این بنا محلی جهت دیدبانی، نقاره زنی و همچنین گذرگاهی برای عبور نیروهای نظامی طراحی و ساخته شده است.در کاشی کاری های این بنا که البته به دستور رضاخان تغییر پیدا کرد، یادبودی از کودتای سوم اسفند و فتح تهران بدست رضاخان بنا شده است. این بنا به عنوان دروازه ی ورودی به میدان مشق و آپارتمان مبله اطراف آن، که یک محوطه نظامی به همراه آپارتمان مبله که تمامی آنها در اختیار قشون بود، ساخته شد. پس از ساختن این دروازه و با پایان حکومت قاجار، این محوطه از حالت نظامی بودن خارج شد و تصمیم بر آن شد که در میان آن و بجای میدان مشق، یک پارک تفریحی برای عموم اهالی پایتخت بنا کنند. این پارک بنام پارک ملی ایران معروف شد و از این رو بود که دروازه ی مشق به نام سردر باغ ملی تغییر نام پیدا کرد. اما افسوس که این باغ چندان دوامی نداشت و پس از گذشت چندین سال درآمد از آنرا بر تفریحات مردم ترجیح دادند و تمامی زمینهای درون آن را تخریب کرند و بجای آنها آپارتمان مبله جهت اجاره آپارتمان مبله در تهران بنا کردند و همچنین چندین ساختمان دولتی از جمله ساختمان وزارت امور خارجه نیز در این میدان ساخته شد. با تشکر از حسن توجه شما عزیزان به این مطلب. امید است که این مطلب نیز همانند سایر مطالب ما مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا با ادامه سلسله پست های بناهای تاریخی شهر تهران در روزهای آینده ما را همراهی نمایید.
[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اجاره آپارتمان مبله در تهران است. || طراح قالب avazak.ir
tochal
Tochal Ski Resortl
Sex Fun Facts Around The World
Reisen in den Iran
Tricks to do with a fidget spinner
How to make birthday card
Recover Deleted File
How to change eye color in photoshop
How to Fix a Nose in Photoshop
Track IP Address Exact Location 2017
How to make egg jelly
How to make a virus
How to hack wifi password
Toothpaste Tricks
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]